صالحی: برای بدترین سناریوها در قبال ایران آماده‌ایم
نوشته شده توسط : breketid

علی‌اکبر صالحی: ایران همه تهدیدها را جدی می‌گیرد

وزیر امور خارجه ایران 'تهدیدهای غربی‌ها' مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران را بی‌اساس خوانده، ولی گفته است که این کشور برای بدترین سناریوها نقشه‌هایی دارد و از هر نظر آماده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور تاکید کرده است که ایران همه تهدیدها را جدی می‌گیرد.

رسانه‌های خبری در هفته گذشته گزارش دادند که اسرائیل در حال بررسی احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران است.

روزنامه واشنگتن‌پست، روز دوم فوریه (۱۳ بهمن)، در گزارشی نوشت که اسرائیل معتقد است ایران تا چند ماه آینده وارد "دوره مصونیت" خواهد شد و به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده در مراکز زیرزمینی خواهد داشت که بتواند به سرعت بمب اتم بسازد و تنها راه جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، حمله آمریکا به این کشور خواهد بود.

در این گزارش به نقل از لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا آمده بود که احتمال دارد اسرائیل در بهار آینده به ایران حمله کند.

با این حال، به دنبال انتشار این گزارش‌ها، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به احتمال بررسی حمله به ایران از سوی اسرائیل، گفت: "فکر نمی‌کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند."

فشارها بر ایران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور از زمان انتشار آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش آمده بود که ایران به اقداماتی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای آغاز کرده است.

مقامات رسمی ایران همواره تاکید دارند که فعالیت‌های هسته ای این کشور با اهداف صلح‌آمیز انجام می‌شود. آنها آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک ایران را هم رد کرده‌اند.

ایرنا همچنین به نقل از وزیر امور خارجه ایران فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را رو به جلو توصیف کرده و اعلام کرده است که در هفته‌های آینده، دستاوردهای جدیدی اعلام خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی گفته است که اعضای گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران "یک سری سوال‌ها و ابهام‌هایی از منظر خود دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم به این سوال‌ها و ابهامات پاسخ دهیم."

او که پیش از این از آمادگی ایران برای آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ خبر داده و گفته بود که ایران به زودی درباره زمان و مکان از سرگیری این مذاکرات، نامه‌ای به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواهد فرستاد، گفته است که نامه سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم اشتون، یا تاکنون فرستاده شده یا در شرف ارسال است.

او همچنین از رایزنی مستمر ایران با چین و روسیه بر سر مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ خبر داده و گفته است: "این بار، رایزنی‌ها گسترده‌تر از قبل شده است."

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر امور خارجه چین به ایران، گفته است که به زودی وزیر امور خارجه چین به تهران سفر می‌کند و قرار است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران هم به پکن برود.





:: برچسب‌ها: دوچرخه , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: